Kauba tagastamine

Tarbija õigus tagastada kaup ilma põhjendust esitamata ja tarbija teavitamine

  1. Tarbijal on vastavalt seadusele nr 102/2014 kaupade müügi või teenuste osutamise kohta kaugmüügi või väljaspool müügikohta sõlmitud lepingu alusel (edaspidi „Seadus“) § 7 ja järgnevate sätete kohaselt õigus taganeda ostulepingust 14 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest, juhul kui müüja on täitnud seaduses sätestatud teavitamiskohustused; muudel juhtudel kohaldatakse Seaduse lg 2 või 3. Kui ostuleping hõlmab mitut liiki kaupu, on tarbijal õigus lepingust taganeda ka enne kauba kättetoimetamist.

  2. Tagastatav kaup peab olema kahjustamata, korrektselt pakitud originaalpakendisse, mille kaitsekile on rikkumata, ning kasutamata.

  3. Kui tarbija soovib seda õigust kasutada, peab ta kirjaliku taganemisavalduse isiklikult üle andma müüjale hiljemalt määratud tähtaja viimasel päeval müüja tööajal või saatma selle postiga hiljemalt tähtaja viimasel päeval kontaktides märgitud aadressile. Taganemisõigust võib kasutada ka muul püsival andmekandjal. Tarbija peab pärast taganemisteate esitamist saatma või isiklikult üle andma lepingu eseme, millest ta taganeb, koos vajalike dokumentidega – näiteks originaalarve, kasutusjuhend ja muu kaubaga kaasas olnud dokumentatsioon – hiljemalt 14 päeva jooksul alates taganemisest (§10 lg 1 Seaduse kohaselt). Soovitame ostjatel teha arvest koopia ning saata kaup tähitult ja kindlustatud saadetisena. Taganemiseks võib kasutada järgmist vormi: Ostulepingust taganemine, kus tuleb täita vähemalt tärniga „*“ tähistatud väljad. 

  4. Ära saada kaupa meile lunasaadetisena – saadetist ei võeta vastu.

  5. E-poe pidaja tagastab tasutud summa kauba/teenuse eest, sealhulgas tarnekulud vastavalt Seaduse § 9 lg 3, samuti kulud, mis on tõendatult tekkinud kauba tellimisel ja taganemisteate kohaletoimetamisel. Müüja ei pea raha tagastama enne, kui talle on kaup tagasi saadetud või tarbija tõendab selle saatmist — see ei kehti juhul, kui müüja on pakkunud kauba isiklikku üleandmist.

  6. Kauba tagastamise kulud kannab tarbija.

  7. Taganemisõigus ei kehti kaupadele ja teenustele, mis on loetletud Seaduse § 7 lg 6 punktides a)–l).

  8. Tarbija vastutab kauba väärtuse vähenemise eest, mis tuleneb kauba kasutamisest ulatuses, mis ületab selle omaduste ja toimimise tuvastamiseks vajalikku.