Versace: Itaalia ateljeest maailmakuulsaks brändiks

Versace: Itaalia ateljeest maailmakuulsaks brändiks>

Versace kuulub moe- ja parfüümitööstuse mõjukaimate kaubamärkide hulka. Juba aastaid seab see bränd uusi trende ning pakub oma klientidele staatust ja prestiiži. Oled ka sina Versace fänn ja sooviksid sellest rohkem teada? Loe edasi meie artiklist.

Luksuslik rõivastus kui kaubamärgi põhialus

Versace on Itaalia ettevõte, mis keskendub luksuslike rõivaste, aksessuaaride ja parfüümide tootmisele ja müügile. Brändi asutas Gianni Versace 1978. aastal.

Giannil voolas mood ja rätsepatöö justkui veres. Juba varases nooruses töötas ta koos oma emaga pere rätsepaateljees. Aastal 1972 otsustas ta aga, et on aeg lahkuda ja luua midagi täiesti oma. Ta kolis oma sünnilinnast Reggio Calabriast Milanosse, kus ta alustas tööd Florentine Flowersi kollektsioonide disainerina. Hiljem töötas ta ka teiste tuntud moebrändide heaks, mis aitas tema nimel kiiresti moevaldkonnas tuntust koguda.

Huvitav fakt

Versace ikooniline meduusipead kujutav logo sai inspiratsiooni mosaiigipõrandast ühes Rooma villas, kus Gianni üles kasvas.

Aastal 1976 liitus Gianniga Milanos tema vend Santo, kes oli õppinud majandust ja äri ning omas oma bürood Messinas. Koos sõbra Claudio Lutiga hakkasid vennad kaaluma ettevõtte loomist, mis kannaks Gianni nime. Nende unistus täitus lõpuks 1978. aasta märtsis, kui Milanos La Permanentes esitleti esimest Versace kollektsiooni – ja see saavutas koheselt suure edu.

versace-bright-crystal

Zdroj: Koku.sk

Brändi populaarsus kasvas märkimisväärselt

Brändi populaarsus kasvas plahvatuslikult. Aastal 1978 avati esimene Versace butiik Milano Via della Spiga tänaval ning 1982. aastaks laiendas kaubamärk oma valikut aksessuaaride, ehete, sisustustoodete ja portselani valdkonda.

Suur murrang saabus ka 1993. aastal, kui ettevõttega liitus Donatella Versace – Santo ja Gianni õde.

Kas teadsite, et …

… Versace on kujundanud hulgaliselt rõivaid tuntud isikutele? Tema klientide hulka kuulusid näiteks Elton John, Michael Jackson, Walesi printsess ja Monaco printsess Caroline.

Sünge 90ndad

1990 aastate lõpp oli Versace brändi jaoks keeruline aeg. Põhjuseks polnud mitte müüginumbrite langus ega klientide vähenenud huvi, vaid traagiline atentaat Gianni Versace vastu, mida disainer paraku ei üle elanud. 1997. aastal võttis loovjuhi rolli üle endine asepresident Donatella Versace, samas kui tegevjuhiks sai vend Santo.

Järgnenud aastad tõid kaasa mitmeid tähelepanuväärseid moelooomingu hetki. Suurt tähelepanu pälvis näiteks Jennifer Lopez, kes kandis 2000. aasta Grammy auhinnagalal ikoonilisi rohelisi Versace kleite. 2008. aasta Daily Telegraphi uuringu kohaselt peetakse neid viiendaks kõige ikoonilisemaks kleidiks läbi aegade.

Pokles tržieb a predaj skupine Michael Kors

21. sajandi alguses hakkas Versace müügitulu märgatavalt langema. Donatella püüdis leida tegevjuhte, kes suudaksid olukorda parandada, kuid paljud neist astusid ametist tagasi üsna kiiresti. Enamasti olid põhjuseks erimeelsused Versace perekonnaga.

Kui 2018. aastal tegi Michael Korsi kontsern Versacele 2 miljardi dollari suuruse ülevõtupakkumise, ei kõhelnud Donatella kaua. Tehing viidi lõpule sama aasta septembris ning 2019. aasta jaanuaris sai Versace ametlikult osaks Capri Holdings Limited grupist, mille portfelli kuuluvad ka kaubamärgid nagu Michael Kors ja Jimmy Choo.

versace-woman

Zdroj: Koku.sk

Esimene lõhn nägi ilmavalgust 1980ndatel aastatel

Versace esimene lõhn jõudis turule 1981. aastal ja kandis nime Gianni Versace for Women. See oli tuntud oma idamaise ja lillelise aroomikoosluse poolest. Tänapäeval seda lõhna enam ei toodeta, kuid saadaval on selle pehmem versioon – Versace Woman. See lõhnavesi sisaldab metsikut roosi, plüümeerat, jasmiini, bergamotti, hinoki puitu, muskust, ehtsat ambra’t ja muid põnevaid komponente, mis teevad sellest ideaalse valiku nii päevaseks kui ka õhtuseks kandmiseks.

Aastate jooksul on Versace loonud mitmeid ikoonilisi parfüüme. Kõige populaarsemate hulka kuuluvad:

  • Versace Bright Crystal – ärge laske end selle õrnroosast välimusest petta. Pudeli sees peitub tugev ja silmapaistev lõhn, mis sobib suurepäraselt enesekindlatele ja tugeva iseloomuga naistele. Lõhnas on ühendatud granaatõun, puit, ambra, musk, magnoolia, lootoseõis, pojeng ja jäine akord. Sobib ideaalselt kandmiseks aastaringselt.
  • Versace Yellow Diamond – klassika, mis ei väsi kunagi. See on Versace Yellow Diamond tualettvesi. Selle koostisesse kuuluvad neroliõli, Diamante sidrun, pirnisorbee ja bergamot, mis loovad küllusliku ja väljendusrikka, kuid samas pehme ja naiseliku lõhna.
  • Versace Dylan Blue – tsitruseline lõhn, mis tuli turule 2016. aastal. Iseloomulik on selle veenootide, greibi, viigilehe, bergamoti, muskuse ja teiste meeldivate aroomikomponentide harmooniline kooslus.
  • Versace Eros – meeste tualettvesi, mis sobib suurepäraselt värskete aroomide austajatele. Selle koostises kohtuvad mündiõli, sidrunikoor, roheline õun, tammesamblik, seeder, vetiver ja vanill, moodustades joovastava ja vastupandamatu lõhnakoosluse.
  • Versace Crystal Noir – õhuline ja sensuaalne naisteparfüüm, mis toob esile kandja isikupära ja täiendab suurepäraselt iga riietust. Selle koostises leidub värskeid noote nagu apelsin, pojeng, muskus ja gardeenia, samuti sügavamaid komponente nagu musk ja ambra. See on ideaalne valik õhtuseks kandmiseks või talvekuudel, kui soovid tugevamat ja väljendusrikkamat lõhna.

versace-dylan-blue

Zdroj: Koku.sk

Versace parfüümid – täiuslikud igaks puhuks

Versace brändi tootevalikusse kuulub lugematu hulk põnevaid lõhnu nii meestele kui ka naistele. Enamik neist on universaalsed ja sobivad kandmiseks nii päeval kui ka õhtul, andes sulle kindluse, et leiad kindlasti endale sobiva parfüümi.

Ja kui sellest veel väheks jääb, siis lisaks klassikalistele parfüümidele ja tualettvetestele pakub Versace ka kehapiimasid, dušigeele ja deodorante. Need tagavad, et sinu nahk lõhnab alati imeliselt.