Chanel: „Naine, kes ei kanna parfüümi, pole tulevikku.“

Chanel: „Naine, kes ei kanna parfüümi, pole tulevikku.“>

Pikk ajalugu, lai tootevalik ja kõrge kvaliteet – just nii võiks kirjeldada Chaneli kaubamärki, mida armastatakse üle kogu maailma. Peamiselt on Chanel tuntud moemaailmas, kuid lisaks rõivastele pakub ta ka unikaalseid parfüüme, mis sobivad kandmiseks aastaringselt. Huvitud Chaneli brändi loost? Loe edasi.

Üle sajandi pikkune ajalugu

Brändi Chanel asutas Gabrielle „Coco“ Chanel, kui ta avas 1909. aastal Pariisis väikese kübarapoe. Poe kohal asus tema armukese Étienne Balsani korter, mis toimis ühtlasi ka salongina Prantsuse eliidile. Tänu sellele tutvus Gabrielle paljude mõjukate meestega ja nende naistega, kes hakkasid tema juures ostlemas käima.

Chaneli kübarate populaarsus kasvas tasapisi ning juba 1910. aastal avas Gabrielle uue poe uuel aadressil. Kuigi ta soovis oma valikut laiendada ka rõivastele, ei saanud ta seda teha – rendileping, mille ta oli allkirjastanud, ei lubanud seda. Seetõttu avas ta järgmistel aastatel couture-poed Deauville’is ja Biarritzis, kus müüs sportlikku rõivastust. Need rõivad olid erilise disainiga, võimaldades naistel mitte ainult linnas elegantselt liikuda, vaid ka erinevaid spordialasid harrastada.

Suur läbimurre Coco Chaneli karjääris saabus Esimese maailmasõja ajal. Sel perioodil avas ta suure poe kuulsa Ritz hotelli lähedal, kus müüs peamiselt flanellbleisereid, linasest kangast seelikuid, meremehestiilis pluuse, seelikuid, jakkisid ja pikki kampsuneid.

chanel-no-19

Zdroj: Koku.sk

Alates lihtsatest kuni detailideni viimistletud disainideni

Brändi esimestel aastatel keskendus Coco eelkõige nn gamine-stiilile. See stiil oli tuntud oma noorusliku, mängulise ja kergelt poisiliku välimuse poolest. Chaneli rõivad olid seetõttu lihtsad, selgete lõigetega ja mänguliste detailidega, nagu täpid või triibud.

Kõik muutus 1930. aastatel, kui moelooja hakkas kalduma rohkem naiselikemate ja detailsemalt viimistletud disainide poole. Chaneli valikusse lisandusid suve- ja õhtukleidid ning isegi ehted.

Kas teadsid, et …

… oluline verstapost Chaneli ajaloos oli ka aasta 1926? Just sel ajal kujundas Coco niinimetatud "väikese musta kleidi" (little black dress), millest sai elegantsi ja universaalsuse sümbol. Hiljem ütles ta ise, et igal naisel peaks olema vähemalt üks väike must kleit, mis sobib igaks olukorraks.

Kaheksa-aastane paus

Sõja lõpus arreteeriti Coco Chanel natsidega koostöö tegemise eest. Kuigi kohtul polnud piisavalt tõendeid, et ta vangistusse saata, oli avalikkus juhtunust šokeeritud. Seetõttu lahkus moelooja koos oma partneri Hans Günther von Dincklage’iga kaheksaks aastaks Šveitsi.

Pärast Prantsusmaale naasmist asus Coco kohe taas tööle. Selleks ajaks olid turule tulnud mitmed uued ja põnevad moemajad, nagu näiteks Dior. See tähendas vaid üht – Chaneli brändi tippu viimine osutus palju keerulisemaks, kui moelooja algselt arvas. Lõpuks õnnestus tal see siiski – mitte ainult tänu moele ja ehetele, vaid ka tänu naistele mõeldud parfüümidele ning hiljem ka meeste lõhnadele.

Ikooniline parfüüm Chanel No. 5

Coco Chanel ütles kord: „Naine, kes ei kanna parfüümi, pole tulevikku.“ Selle lausega kinnitas ta oma armastust lõhnade vastu, mille ta tõi ellu läbi ikoonilise parfüümi Chanel No. 5 loomise.

Chanel No. 5 on maailma populaarseim lõhn. See loodi 1921. aastal, kui Coco otsustas oma rõivakollektsiooni täiendada kvaliteetse parfüümiga, mida saaks pakkuda oma klientidele. Parfüümi loomise eest vastutas Ernest Beaux, kes nimetas lõhna selle proovinäidise numbri järgi, mis Coco’le kõige rohkem meeldis.

chanel-no-5

Zdroj: Koku.sk

Alguses jagati lõhna tõepoolest vaid Chaneli klientidele kingitusena. Paljud aga kiitsid seda nii väga, et 1922. aastal jõudis see ametlikult müügile ning seda hakati müüma lisaks Prantsusmaale ka teistes Euroopa linnades.

Huvitav fakt

Kuigi Chanel No. 5 müüs Euroopas hästi, oli huvi Ameerika turul alguses minimaalne. 1970. aastatel, vahetult pärast Coco surma, otsustas bränd seetõttu vähendada müügikohtade arvu 18 000-lt 12 000-le. Samal ajal eemaldati lõhn apteekide riiulitelt ning reklaami investeeriti miljoneid dollareid. Nii loodi tootele nappuse ja eksklusiivsuse kuvand, mis käivitas selle müügiedu ka USA-s.

Esimene meeste parfüüm ja järgmised lõhnad

Chanel tuli oma esimese meesteparfüümiga turule 1955. aastal. Selle nimeks sai Pour Monsieur ning nagu ka Chanel No. 5, on see saadaval siiani. Parfüüm ühendab tsitruselised noodid soojade ja puiduste akordidega. Selle koostises leidub näiteks Sitsiilia sidrun, Tuneesia neroli, valge pipar ja kardemon.

Aastate jooksul on Chaneli valikusse lisandunud veel mitmeid parfüüme. Kõige tuntumate hulka kuuluvad:

  • Chanel Chance – õrn ja naiselik lõhn, mille koostises domineerivad lillelised noodid nagu hüatsint, jasmiin ja iiris. Neid täiendavad sügavamad toonid nagu valge muskuse, valge pipra, vetiveri, patšuli ja ambraga, luues keeruka ja meeldejääva aroomi.
  • Chanel Gabrielle – lõhn, mis kannab brändi asutaja nime, on vürtsikas ja puuviljane. Selle koosluses leidub mandariini, mustsõstart ja greipi, mida täiendavad sandlipuu ja muskuse soojad akordid.
  • Chanel Noir – suurepärane valik, kui otsid intensiivsemat lõhna õhtuseks kandmiseks. Parfüüm ühendab lille- ja puuviljanoote magusa vanilliga, mis lisab kogu välimusele luksust, sarmi ja ajatust.

chanel-noir

Zdroj: Koku.sk

Chanel – luksuse ja kvaliteedi sümbol

Coco Chanel lõi brändi, mis on ajalukku läinud kui luksuse ja kvaliteedi sümbol. Paljud seostavad seda peamiselt rõivaste ja aksessuaaridega, kuid oma lõhnade kaudu on ta jätnud tugeva jälje ka parfüümimaailma. Proovi ühte neist ka sina – kas valid klassikalise Chanel No. 5 või mõne uuema lõhna, on juba sinu otsustada.