Huvitavad faktid parfüümitööstusest

Huvitavad faktid parfüümitööstusest>

Parfüümitööstus on lai ja sellel on pikk ajalugu, mis on täis põnevaid fakte ja huvitavaid lugusid. Kas soovid sellest rohkem teada? Kui jah, siis loe edasi. Selles artiklis oleme sinu jaoks kokku kogunud kõige huvitavamad faktid, mis on seotud mitte ainult parfüümide endiga, vaid ka nende tootjatega.

Huvitavad faktid parfüümitööstusest, millest sa võib-olla ei teadnud

Parfüümitööstuses on palju põnevaid fakte. Siin on mõned neist:

  • Parfüümitööstusel on pikk ajalugu, mis ulatub tagasi antiikaega. Muistsed tsivilisatsioonid nagu Egiptus, Kreeka ja Rooma kasutasid parfüüme peamiselt rituaalides, ravis ja isiklikus hügieenis.
  • Parfüümil ei ole kindlat säilivusaega, kuid selle lõhn muutub aja jooksul. Seetõttu on soovitatav seda kasutada 3–4 aasta jooksul pärast ostmist ja seejärel asendada uuega.
  • Sõna "parfüüm" pärineb ladina keelest „per fumum“, mis tähendab „läbi suitsu“. Selle nimetuse ajalugu ulatub tagasi Rooma keisri Nero luksuslike pidustusteni, kus purskkaevudest voolasid roosi- ja jasmiiniõlid, täites õhu nende lõhnadega.
  • Esimese parfüümi täpne loomisaeg pole teada, kuid esimene registreeritud keemik ja parfüümimeister oli Tapputi, kes elas Mesopotaamias umbes 1200 eKr.
  • Kaasaegne parfüüm, mis koosneb eeterlikest õlidest ja alkoholist, loodi1310. aastal ja oli mõeldud kuninganna Elizabethile. Selle koostises olid rosmariin, tüümian ja verbena.
  • Paljud tänapäevased parfüümid ei sisalda enam looduslikke koostisosi, vaid sünteetilisi ühendeid, mis matkivad lillede, puuviljade ja muude komponentide lõhnu.
  • Lisaks klassikalistele parfüümidele on turule jõudnud ka niche-parfüümid. Need on suunatud nõudlikele ja julgetele klientidele, kes otsivad midagi ebatavalist ja unikaalset. Niche-parfüümide tootmine ei ole peamiselt äriline, vaid pigem loominguline ning mõnel juhul avangardistlik.

Enim müüdud parfüüm on Chanel No. 5

Bränd Chanel kuulub parfüümitööstuse kõige prestiižsemate hulka. Selle ajalugu sai alguse 1910. aastal, kui see keskendus peamiselt moele. Kõik muutus aga 1921. aastal, kui bränd tõi turule oma ikoonilise parfüümi Chanel No. 5, mille lõi Ernest Beaux Prantsusmaa parfüümimeistrite linnas Grasse’s.

Chanel No. 5 sai populaarseks eelkõige tänu sellele, et see erines kõigist teistest tol ajal turul olnud parfüümidest. Enamik tolleaegseid lõhnu olid nn soliflores – need matkivad ainult ühe lille lõhna ning olid seetõttu üksteisega väga sarnased.

Gabrielle Chanel andis Beaux'le ülesande luua midagi täiesti erilist ja unikaalset – parfüümi, mis koosneb mitmest erinevast lõhnanoodist. See julge eksperiment osutus edukaks ja andis sünni uuele lõhnakategooriale, mis on tänaseni armastatud üle kogu maailma.

Kas teadsid, et…

… Chanel No. 5 tohutu populaarsuse taga oli ka nutikas turundus? Gabrielle Chanel teadis, et parim viis oma parfüümi tuntuks teha ja muuta see tõeliseks luksustooteks, on kaasata kuulsused.Esimene suur staar, kes aitas Chanel No. 5 kuulsusele kaasa, oli Marilyn Monroe, kes esines selle reklaamikampaanias 1960. aastatel. Tema legendaarne ütlus, et ta magab ainult Chanel No. 5 lõhnaga, muutis selle ajatu elegantsi ja luksuse sümboliks.

Dior J'adore sisaldab üle 80 koostisosa

Dior J'adore on üks populaarsemaid parfüüme, mida see bränd pakub. Lisaks oma õrnale ja naiselikule flakoonile, mis meenutab pisarakujulist pudelit, on see tuntud ka oma rikkaliku koostise poolest.

Selles lõhnas on üle 80 erineva koostisosa, sealhulgas bergamot, sandlipuu, jasmiin, veriapelsin ja roos. Just see harmooniline ja keerukas kombinatsioon teeb J'adore’ist suurepärase valiku igale naisele, kes hindab elegantseid ja mitmetahulisi parfüüme.

dior--jadore-infinissime-parfumovana-voda-pre-zeny

allikas: Koku.ee

Ikoniline flakoon – Guerlain Shalimar

Bränd Guerlain on tuntud mitte ainult oma ainulaadsete lõhnade, vaid ka hoolikalt kujundatud flakoonide poolest.

Shalimar parfüüm on varustatud ikoonilise pudeliga, mille kuju ja mustrid on inspireeritud Shalimari aedade kaunist veekeskkonnast. Selle lehvikukujuline kork sümboliseerib nende ajatut ilu ja veesilmade elegantsi, muutes parfüümi tõeliseks kunstiteoseks.

CK One – esimene unisex-parfüüm

1994. aastal tekitas Calvin Klein revolutsiooni parfüümiturul, tuues esimesena välja lõhna, mis oli loodud nii meestele kui naistele.

Kuigi alguses suhtuti CK One’i idee skeptiliselt, võitis see kiiresti paljude südamed. Selle populaarsust kinnitab ka tõsiasi, et esimese 10 päeva jooksul pärast turule jõudmist teenis see üle 5 miljoni dollari. 1990ndate keskpaigaks oli CK One muutunud müügihitiks, mille aastane käive ulatus umbes 90 miljoni dollarini.

Kas teadsid, et…

… parfüüm muutub ja areneb aja jooksul nahal? Iga lõhn koosneb kolmest osast – tipunoodid, südamenoodid ja põhjanoodid, mis avanevad järk-järgult.Tipunoodid on tavaliselt kerged ja aurustuvad kiiresti, mistõttu nende mõju on lühiajaline.Südamenoodid, mis sisaldavad sageli ürte, lilli ja vürtse, püsivad nahal kauem ning muutuvad tajutavaks kohe pärast tipunootide hajumist.Põhjanoodid, mis võivad sisaldada puitu, ambra või muskusnoote, püsivad kõige kauem ning on kõige paremini tajutavad tunde pärast parfüümi pealekandmist.Seetõttu võib sama parfüüm lõhnata erinevalt sõltuvalt kandja nahatüübist ja keemilisest koostisest!

Parfüüm, mille loomist jälgis isiklikult Yves Saint Laurent

Brändil Yves Saint Laurent on mitmeid ikoonilisi parfüüme, kuid kõige kuulsam neist on kahtlemata Opium.

Selle legendaarse lõhna sünniga on seotud huvitav fakt – kogu tootmisprotsessi jälgis isiklikult Yves Saint Laurent. Ta osales mitte ainult lõhnakoostise ja flakooni kujunduse valikus, vaid ka reklaamikampaania loomisel, mille keskmes oli supermodell Jerry Hall.

See pühendumus ja detailidele keskendumine tegid Opiumist ühe ajaloo ikoonilisema ja skandaalsema parfüümi.

saint-laurent-black-opium-parfemovana-voda

allikas: Koku.ee

Parfüüm, mis laiendas moemaja Nina Ricci tegevust

Tuntud moemaja Nina Ricci tegeles algselt ainult rõivaste müügiga. Et aga oma tegevust laiendada ja jõuda veel rohkemate naisteni, lansseeris bränd 1948. aastal oma esimese parfüümi – L'Air du Temps.

See ajatu lõhn sai väga kiiresti üheks armastatuimaks parfüümiks turul, tuues Nina Ricci nime tuntuks mitte ainult Prantsusmaal, vaid kogu maailmas. Tänu oma õrna ja romantilise aroomi ning ikoonilise tuvi-motiiviga flakooni kombinatsioonile on see klassikaline parfüüm populaarne tänaseni.